Video geplaatst! - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Bas Boonstoppel - WaarBenJij.nu Video geplaatst! - Reisverslag uit Kâmpóng Cham, Cambodja van Bas Boonstoppel - WaarBenJij.nu

Video geplaatst!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

20 September 2007 | Cambodja, Kâmpóng Cham

Het is na zo'n 350 pogingen gelukt om een video te plaatsen. (Ik mis mijn Dixons buurman Gerard!!!)De video vind je links op het scherm, beetje naar beneden scrollen.

Op dit moment giet het hier waterbommen, maar het zijn de laatste stuiptrekkingen van de moesson. Daarna begint de prettigste periode van het jaar waarin de temperatuur schommelt tussen de 25 en 30 graden. (Niemand klaagt hier over het weer... :)

Het 'Big Brother' taal huis begint af en toe wat te vervelen en iedereen heeft steeds meer zin om over een kleine 2 weken een bezoek te brengen aan onze nieuwe woonplaatsen voor de komende 2 jaar. Voor dat dát gebeurt, gaan we eerst nog terug naar de hoofdstad Phnom Penh en dat betekent lekker stappen en westers eten. Ik neem het er vol van, zodat ik genoeg culinaire en sociale herinneringen mee kan nemen naar mijn nieuwe woonplaats.

Voor wie google earth leuk speelgoed vindt: De provincie heet Rattanakiri, de hoofdstad is Ban Lung, en mijn dorp-op-palen plaatsje heet Borkheo.

Nog een praktische: Sommige lezers hebben reacties geplaatst, maar ik heb de email adressen niet van iedereen. Dus:

Rinke: Ben voor de derde keer ontzettend blij voor je!!
Hilja: deze is zeker niet van mij!! :) Rein en Mieke: Ik heb nog steeds aanvallen :)

  • 20 September 2007 - 11:57

    Broertje:

    Wat een mooiste cadeau wat ik van je kan krijgen. Heerlijk en dank je wel. Nu aan het werk. Pa en Ma stonden net ook opeens voor me op mijn werk. Voel me vereerd en rijkelijk gelukkig met zo'n familie. Bas, je ziet er lekker uit. Mis je. Vanavond moet Heerenveen voor UEFA Cup. Deze verjaardag kan dus helemaal perfect worden.
    Knuffels. Daan

  • 21 September 2007 - 11:55

    Wim:

    beste Bas,

    Nog even doorzetten in het BIG Brother huis. Voor mij is het nog een week, dan naar Bangkok. Info bijeenkomsten en dan door naar Tak.
    Ik kijk er ook naar uit, en ben benieuwd, waar te gaan wonen.
    Veel plezier verder.

    Wim

  • 21 September 2007 - 18:45

    Rein:

    Aanvallen... je hebt toch geen w... meegesmokkeld of is het daar vrij verkrijgbaar, zeg maar;-)

  • 23 September 2007 - 17:55

    Gerard:

    Maar het is gelukt zie ik, het videotje. Mieke en zijn momenteel aan het verhuizen. d.w.z. keuken slopen, Afplakken, verven, etc... Toen het plafond geschildert moest worden misten wij jou ;-. 'k zal wat pix van de verbouwing op m'n site zetten, kan je op afstand meegenieten.. Als je een keertje niet thuus kunt komen kan je uiteraard altijd blijven pitten in ons nieuwe stulpje. ;-)

    @Daan: gefeliciteerd :-)

  • 23 September 2007 - 18:00

    Mieke:

    Hoi Bas,

    Dus je mist mij niet?? Dan zal het eten daar vast beter zijn dan hier...............

    Groetjes,

    Mieke

  • 25 September 2007 - 13:07

    Mama:

    Bas, we lezen en leven mee. Zo leuk dat we je via Skype zagen en spraken.
    Helaas hoorde en zag je papa en mij niet (misschien maar goed ook), maar het blijkt dat je voor de webcam niet elke USB poort kan gebruiken, dus zullen we a.s. zondag weer om 10 uur 's morgens afspreken? (Nederlandse tijd).
    Verschrikkelijk dat je de hele nacht opggesloten zat op het terras, maar wel wwer een avontuurtje natuurlijk. Ook regent het hier volop op dit moment. Lekker herfstweertje.
    Liefs en tuten. Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Kâmpóng Cham

Cambodja

Dear friends, family, ex colleagues and new ones!!

Welcome to this site. New stories, reports, pictures and even video's of my work and private life (until a certain level) in Cambodia will be uploaded on this site. Messages, reactions by readers can be uploaded too. I will be more than happy to read them...

My departure for Cambodia comes closer everyday by now. September the 5th will be the day that I'm leaving Holland. As for now, I've finished my motorbike lessons, some training weekends, passed an extensive medical test (no epo was found ;)

After my arrival, I will attend courses (mainly the Cambodian langugage called Khmer) and will probably meet a lot of people together with the team of new arrivals. My employer in Cambodia will be the Ministry of Education, Youth and Sport. I will be working on a district level as an educational adviser in a rough region of Cambodia. The district is called Rattanakiri (google the pics), not far from the border with Vietnam. From what I have seen so far it is an absolute scenic nature with hills, jungle, wild life and white water.

As for the internet and many other things, there are still a lot of questions to be answered how my life will change the next month. But with the questions comes that fantatic sensation of adventure. And with the uncertainty of not knowing what is out there in my daily life, comes the space to be able to make independent choices. I'm motivated to do this work as it is an opportunity to add a bit of human dignity to a world in which there is much more to share than I have done for the last years of my life. I'm looking more than forward to share professional knowledge and experience with a country that is still structurally suffering from a devastating regime of the past. Cambodia is trying to develop itself towards a country with a social and economic dignity. I'm looking foward to share, but will probably learn much more than I can share with the population out there.

I will try to keep everyone who is interested up to date. I do prefer to email personally but it might be a bit difficult to have decent acces to internet connection in Cambodia.

Please don't hesitate to write and to share whatever you feel like sharing. I will appreciate that.

Bas.

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2009

Nieuws!

12 November 2008

Ouders, feest en water festival

25 Oktober 2008

Droge tijden..

06 September 2008

Celebrate life.

13 Juni 2008

sinaasappels
Bas

Dear friends, family, ex colleagues and new ones!! Welcome to this site. New stories, reports, pictures and even video's of my work and private life (until a certain level) in Cambodia will be uploaded on this site. Messages, reactions by readers can be uploaded too. I will be more than happy to read them... My departure for Cambodia comes closer everyday by now. September the 5th will be the day that I'm leaving Holland. As for now, I've finished my motorbike lessons, some training weekends, passed an extensive medical test (no epo was found ;) After my arrival, I will attend courses (mainly the Cambodian langugage called Khmer) and will probably meet a lot of people together with the team of new arrivals. My employer in Cambodia will be the Ministry of Education, Youth and Sport. I will be working on a district level as an educational adviser in a rough region of Cambodia. The district is called Rattanakiri (google the pics), not far from the border with Vietnam. From what I have seen so far it is an absolute scenic nature with hills, jungle, wild life and white water. As for the internet and many other things, there are still a lot of questions to be answered how my life will change the next month. But with the questions comes that fantatic sensation of adventure. And with the uncertainty of not knowing what is out there in my daily life, comes the space to be able to make independent choices. I'm motivated to do this work as it is an opportunity to add a bit of human dignity to a world in which there is much more to share than I have done for the last years of my life. I'm looking more than forward to share professional knowledge and experience with a country that is still structurally suffering from a devastating regime of the past. Cambodia is trying to develop itself towards a country with a social and economic dignity. I'm looking foward to share, but will probably learn much more than I can share with the population out there. I will try to keep everyone who is interested up to date. I do prefer to email personally but it might be a bit difficult to have decent acces to internet connection in Cambodia. Please don't hesitate to write and to share whatever you feel like sharing. I will appreciate that. Bas.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 70762

Voorgaande reizen:

02 Mei 2009 - 31 Maart 2010

Oost Timor

05 September 2007 - 01 Mei 2009

Cambodja

Landen bezocht: